خواص مصرف و خوردن عرق کاسنی در دوران بارداری و تاثیر آن

خواص مصرف و خوردن عرق کاسنی در دوران بارداری و تاثیر آن در سایت جسارت

کاسنی در دوران بارداری ,عرق کاسنی در دوران بارداری,مصرف کاسنی در دوران بارداری,خوردن کاسنی در دوران بارداری,خواص کاسنی در دوران بارداری,فواید کاسنی در دوران بارداری,عرق کاسنی در دوره بارداری,خوردن عرق کاسنی در دوران حاملگی,خواص کاسنی در دوران بارداری,خواص عرق کاسنی در دوران بارداری,خواص عرق کاسنی در دوران بارداری,فواید خوردن عرق کاسنی در دوران بارداری,خواص کاسنی در بارداری,خاصیت کاسنی در دوران بارداری,فواید کاسنی در بارداری,خواص کاسنی در زمان بارداری,فواید عرق کاسنی در دوران حاملگی,تاثیر کاسنی در بارداری,تاثیر عرق کاسنی در دوران بارداری,تاثیر خوردن عرق کاسنی در دوران بارداری,اثرات عرق کاسنی در دوران بارداری,میزان مصرف عرق کاسنی در دوران بارداری,مقدار مصرف عرق کاسنی در دوران بارداری,مصرف عرق کاسنی در بارداری,مصرف عرق کاسنی در بارداری,مصرف عرق کاسنی در دوره بارداری,مصرف عرق کاسنی در دوران حاملگی,طریقه مصرف عرق کاسنی در دوران بارداری,نحوه مصرف عرق کاسنی در دوران بارداری,فواید عرق کاسنی در بارداری,خواص عرق کاسنی در بارداری,مضرات عرق کاسنی در بارداری,فواید عرق کاسنی در بارداری,خواص عرق کاسنی در زمان بارداری

خواص مصرف و خوردن عرق کاسنی در دوران بارداری و تاثیر آن

کاسنی در دوران بارداری , عرق کاسنی در دوران بارداری , مصرف کاسنی در دوران بارداری , خوردن کاسنی در دوران بارداری

در این مطلب از سایت جسارت با خواص مصرف و خوردن عرق کاسنی در دوران بارداری و تاثیر آن بیشتر آشنا شوید . امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد .

خون به عنوان کانال تغذیه جنین به حساب می آید و کاسنی با تصفیه و نیز کاهش غلظت خون (یکی از عوامل غلظت خون چربی خون است و کاسنی این چربی ها را از خون دفع می کند) نقش مهمی در گردش روان خون در بدن و تغذیه سالم جنین بر عهده دارد. هرچه خون سالم تر باشد، به همان اندازه جنین هم سالم تر ، شاداب تر و زیباتر خواهد شد.

کاسنی در دوران بارداری

آیا مصرف کاسنی در بارداری مجاز است؟ چه مقدار میتوانیم در دوران بارداری کاسنی بخوریم؟مصرف کاسنی در بارداری برای جنین ضرر ندارد؟شنیده ام موجب سقط جنین میشود؟  کاسنی گیاهی با فواید بسیار زیاد است. اما وقتی شما در انتظار کودک خود هستید، گاهی اوقات غذاهای سالم برای شما ممکن است خطرساز باشد و اثرات منفی بروی شما و جنین بگذارد. در این مقاله گروه سلامت اوما بر آن شد تا اطلاعاتی را در مورد این گیاه در اختیار شما مادران عزیز قرار دهد که آیا مادر باردار می تواند کاسنی و یا عرق کاسنی را در دوران بارداری مصرف کند؟ آیا اصلا مصرف این گیاه برای او در بارداری سودمند است یا نه؟

عرق کاسنی با توجه به خاصیتی که دارد عامل بسیار مهمی در پاک سازی کبد و دفع سمومات بدن مخصوصا سمومات کبد محسوب می گردد. از آن جایی که در دوران بارداری علاوه بر سلامت مادر، سلامت جنین هم مد نظر است ، پس سلامت و پاک سازی کبد و دفع سمومات کبد نقش بسیار مهمی در سلامت مادر حامله و فرزند او دارد.

عرق کاسنی در دوران بارداری

 گیاه کاسنی از قرن ها پیش  در همه جای جهان کشت داده می شد و در درمانهای مختلف بعنوان داروگیاهی استفاده میشده است. هم ریشه و هم گل این گیاه خاصیت درمانی دارد و از قدیما مورد توجه بسیاری از پزشکان و حکیمان بوده است. این گیاه دارای خواص تغذیه ای زیادی است که مصرف در مقادیر مجاز و متناسب آن می تواند برای شما بسیار مفید باشد. اولین قسمت گیاه که مورد استفاده قرار میگیرد ریشه این گیاه است که آن را بصورت پودر درآورده و بشکل کپسول و یا عصاره آن یعنی عرق کاسنی مورد استفاده قرار میگیرد. این گیاه برای مشکلات سیستم گوارشی از جمله اسهال و یبوست  ( راه های درمان یبوست )و بهبود وضعیت روده و معده مفید است. همچنین این گیاه دردرمان بیماری های قلبی و سرطانها نقش کمکی را دارد. از برگ کاسنی می توان در کنار سایر سبزیجات برگ تازه در سالادها استفاده کرد. کاسنی می تواند نقش کافئین را بازی کند و در بسیاری از موارد می تواند جایگزین مصرف قهوه باشد.

بعضی از خانم های باردار بنا به دلایلی ممکن است در طول دوران بارداری خود دچار فشار خون بالا شوند که به این عارضه ، فشار خون بارداری گفته می شود. فشار خون بارداری اگر کنترل نگردد ممکن است خدای ناکرده سبب بروز مشکلاتی از جمله سقط جنین شود. یکی از مواد طبیعی که می تواند در کاهش و کنترل فشار خون بارداری نقش ارزنده ای ایفا نماید ، عرق کاسنی می باشد. عرق کاسنی با تصفیه خون و کبد و پاک سازی بدن از سمومات و نیز به دلیل طبیعت نسبتا سردی که دارد می تواند کمک موثری در کنترل و کاهش فشار خون بارداری باشد. 

مصرف کاسنی در دوران بارداری

مطالعات و تحقیقات نشان میدهد که مصرف زیاد کاسنی در بارداری مجاز نیست. اگر شما عادت به مصر ف کاسنی دارید حتما با پزشک خود مشورت کنید و در مقادیر خیلی کم در دوران بارداری مجاز به استفاده هستید. کاسنی تحربک کننده قوی رحم است و می تواند باعث آغاز انقباضات رحم شود. بنابراین سلامتی شما و جنین را بخطر میاندازد.همچنین مصرف زیاد عرق کاسنی و یا خود کاسنی در بارداری باعث خونریزی شده و ممکن است سقط جنین را بدنبال داشته باشد. بنابراین حتی با توجه به فواید و خواص فراوان کاسنی، بهتر است در بارداری کاسنی و یا عرق کاسنی و یا چای کاسنی مصرف نشود.

خواص مصرف و خوردن عرق کاسنی در دوران بارداری و تاثیر آن

کاسنی در دوران بارداری , عرق کاسنی در دوران بارداری , مصرف کاسنی در دوران بارداری , خوردن کاسنی در دوران بارداری

 یکی از مشکلاتی که در بدو تولد کودک می تواند ، کودک و خانواده او را تحت تاثیر خود قرار دهد زردی نوزاد است. یکی از روش های جلوگیری از زردی نوزادان ، جلوگیری آن در دوران بارداری است. عرق کاسنی با پاک سازی کبد و دفع مواد زائد و سمومات کبد و نیز تصفیه خون ، نقش بسیار ارزنده ای در جهت جلوگیری از زردی نوزادان در طول دوران بارداری دارد.

خوردن کاسنی در دوران بارداری

ریز مغذی های بسیار غنی در کاسنی باعث میشود که حتی اگر در مقادیر بسیار کم کاسنی را در دوران بارداری مصرف کنید از فوایدش بهره مند شوید. در اینجا به معرفی چند خواص مفید کاسنی در بارداری می پردازیم:  1-بهبود وضعیت مشکلات گوارشی  این گیاه حاوی انسولین، یک پروبیوتیک قوی است. مصرف این گیاه باعث برطرف شدن مشکلات گوارشی از جمله یبوست، سوزش سر دل، ریفلاکس معده و اسیدی شدن معده و سوء هضم در بارداری میشود.  2-جلوگیری از سرطان:  تحقیقات نشان میدهد که مصرف کاسنی رشد تومورهای سرطانی را به حداقل میرساند و از بروز بسیاری از سرطانها در دوران بارداری جلوگیری میکند. این گیاه حاوی فروکتان است که به آن خاصیت ضد توموری و آنتی اکسیدانی می دهد. همچنین پلی فنول های موجد در کاسنی باعث جلوگیری از بروز سرطان سینه( روش خودآزمایی سینه برای تشخیص سرطان سینه) و کلرورکتال در زنان باردار می شود.

مادران بارداری که خواهان فرزند زیبا هستند به این نکته توجه داشته باشند که یکی از راه های زیبا شدن فرزند، پاک سازی کبد و خون مادر در دوران بارداری است. وقتی کبد و خون مادر باردار از مواد زائد و سمی پاک شود، تاثیر فوق العاده ای بر روی زیبایی جنین دارد. کاسنی و مصرف عرق کاسنی در طول دوران بارداری می تواند با پاک سازی کبد و تصفیه خون ، نقش مهم در زیبایی کودک ایفا نماید. البته بایستی توجه داشت که عوال متعددی در زیبایی جنین موثر هستند

خواص کاسنی در دوران بارداری

3-کاهش درد آرتریت  خاصیت ضد التهابی کاسنی باعث کاهش احساس درد در استئوآرتریت در دورن بارداری میشود. این گیاه باعث کاهش گرفتگی عضلات و نرم کردن مفاصل پا میود.  4-ارتقا سلامت کلیه ها  عصاره ریشه کاسنی بعنوان دیورتیک در دوران بارداری قابل استفاده است.این گیاه باعث پاک سازی کلیه و کبد از سموم خطرناک میشود. بنابراین کاسنی از تجمع آب در بدن هنگامی که شما باردار هستید جلوگیری میکند و ورم پای شما را کاهش میدهد.  5-تقویت سیستم ایمنی  کاسنی باعث تقویت سیستم ایمنی در دوران بارداری میشود. خاصیت ضد باکتریایی ایم گیاه شما را از ابتلا به عفونت های مختلف در دوران بارداری مصون میکند و آنتی اکسیدانهای این گیاه شما را از ابتلا به بیماری قلبی عروقی در دوران بارداری حفظ میکند.

خواص مصرف و خوردن عرق کاسنی در دوران بارداری و تاثیر آن

کاسنی در دوران بارداری , عرق کاسنی در دوران بارداری , مصرف کاسنی در دوران بارداری , خوردن کاسنی در دوران بارداری

محققان ، تقویت معده و جلوگیری از ناراحتی آن و نیز خاصیت اشتها آوری را هم برای کاسنی قائل هستند که این مسائل می تواند نقش بزرگی در دوران بارداری بر مادر باردار داشته باشد چراکه یکی از مشکلات مادران باردار ، کمبود اشتها و مشکلات معده می باشد. کاسنی ، التهاب معده را از بین برده، اسید کلریدریک معده را تحریک کرده و اشتها را زیاد می کند.

فواید کاسنی در دوران بارداری

همانطور که در بالا اشاره شد اگرچه کاسنی دارای فواید زیادی در دوران بارداری است اما استفاده زیاد آن دارای اثرات منفی بر روی جنین و بدن شما است. تعدادی از اثرات منفی آن شامل: انقباضات ناگهانی رحم در بارداری – خونریزی در بارداری – سقط یا زایمان زودرس – التهابات پوستی – خارش – کاهش اشتها – کاهش وزن – مشکلات تنفسی – خستگی – گیجی

کاسنی در دوران بارداری