چراغ خواب کوچک اتاق من

چراغ خواب کوچک اتاق من

چراغ خواب کوچک اتاق من
چراغ خواب کوچک اتاق من

چراغ خواب کوچک اتاق من

چراغ خواب کوچک اتاق من

طرز تهیه جغور بغور

طرز تهیه جغور بغور

طرز تهیه جغور بغور , طرز تهیه جغور بغور زنجانی , طرز تهیه جغور بغور با جگر سفید , طرز تهیه جغور بغور تبریز 

جغور بغور یا خوراک جگر از آن دسته از غذاهایی می‌باشد که همه ی ما خورده ایم و از طعم و مزه‌ی آن خاطره داریم. دستور پخت آن نیز بسیاز ساده می‌باشد.در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره دستور پخت و طرز تهیه جغور بغور زنجانی و شیرازی و تبریزی با جگر سفید و رب انار در دسته آشپزی برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

مواد لازم برای طرز تهیه جغور بغور خوشمزه

قلوه گوسفند – ۱ عدد

دل گوسفند –  ۱عدد

جگر گوسفند – ۱  عدد

جگر سفید – ۱ عدد

پیاز–  ۴عدد

رب گوجه فرنگی – ۴  قاشق غذاخوری

روغن سرخ‌کردنی بهار الماس – ۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه جغور بغور زنجان , طرز تهیه جغور بغور با رب انار , طرز تهیه جغور بغور با گوشت چرخ کرده , طرز تهیه جغور بغور شمالی

طرز تهیه جغور بغور خوشمزه

برای تهیه خوراک جگر یا جغور بغور ابتدا دل و جگر و قلوه را تمیز می‌کنیم. به این ترتیب که دل‌ها را از وسط نصف کرده و لخته‌های خون را از آن خارج می‌کنیم. رگ‌های جگر را گرفته و قلوه‌ها را نیز از وسط نصف کرده و رگ‌های سفید داخل آنرا جدا می‌کنیم.جگر سفید را جداگانه تمیز کرده و خرد می‌کنیم و با ۱ لیوان آب و کمی نمک و زردچوبه روی حرارت ملایم می‌پزیم. در حین پختن جگر سفید، پیازها را خرد کرده و در روغن سرخ‌کردنی بهار الماس تفت می‌دهیم تا طلایی شود. سپس دل، قلوه، جگر و جگر سفید را پس از پختن به پیاز داغ اضافه می‌کنیم و ادویه می‌زنیم و تفت می‌دهیم تا رنگ آنها تغییر کند. سپس رب گوجه‌فرنگی، یک لیوان آب‌جوش، نمک و فلفل را به آن اضافه می‌کنیم.سپس حرارت را کم کرده و اجازه می‌دهیم خوراک بپزد و آب آن تمام شود. این خوراک خوشمزه را می‌توانید با نان، برنج و سیب‌زمینی میل کنید. همچنین می‌توانید برای بهتر شدن طعم خوراک جگر یا جغور بغور تعدادی فلفل کبابی در کنار آن سرو کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.