چراغ خواب کوچک اتاق من

چراغ خواب کوچک اتاق من

چراغ خواب کوچک اتاق من
چراغ خواب کوچک اتاق من

چراغ خواب کوچک اتاق من

چراغ خواب کوچک اتاق من

موز و سرماخوردگی

موز و سرماخوردگی

 خواص موز و سرماخوردگی , موز برای گلودرد و سرماخوردگی , موز و سرماخوردگی کودکان , موز برای سرماخوردگی کودکان

بیماری سرماخوردگی معمولأ با سوزش و درد گلو آغاز می شود و با سرفه، آبریزش بینی و بعضی مواقع با خروج خلط ادامه پیدا می کند. البته گاهی مواقع کودکان سرماخورده دچار تب بالا نیز می شوند ولی تب به ندرت بزرگسالان را درگیر می کند. علائم بیماری تا ۲ الی ۳ روز شدید هستند و به تدریج خفیف می شوند. سرماخوردگی معمولأ بین ۵ تا ۷ روز طول می کشد ولی سرفه ناشی از آن ممکن است ادامه پیدا کند.در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره رابطه و خواص شیر موز و سرماخوردگی و سرفه کودکان در دسته سرگرمی برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

مصرف موز و سرماخوردگی

بر اساس جدیدترین تحقیقات، متخصصین تغذیه و سلامت به افراد توصیه می کنند تا روزانه ۱ یا ۲ عدد موز رسیده مصرف نمایند. بر این اساس مصرف موز رسیده، بدن را در برابر بیماریهای آنفولانزا، سرماخوردگی و بیماریهایی نظیر آنها ایمن می کند.

عامل سرماخوردگی

ویروس “راینوویروس” از خانواده “پیکورناویروس ها” عامل اصلی سرماخوردگی است. همچنین ویروس های دیگری نیز مثل کوروناویورس، آدنوویروس، ویروس پاراآنفلوآنزا و ویروس سین‌سیشیال تنفسی، ممکن است باعث سرماخوردگی شوند. عفونت های باکتریایی نیز ممکن است به سرماخوردگی اضافه شوند که در این صورت علائم بیماری شدیدتر و دوره آن طولانی تر خواهد بود. در این مواقع ممکن است عفونت سینوس ها (سینوزیت)، گلو (فارنژیت) یا گوش (اتیت) را درگیر کند.

خواص موز رسیده

اگر شما نیز به میوه موز علاقه دارید، لازم است که در انتخاب نوع سالم آن توجه کنید. موز کاملا رسیده حاوی ماده‌ای به نام *TNF است که قابلیت و قدرت مبارزه با سلول های غیر طبیعی را دارا است. گفتنی است، که یکی از نشانه‌های موز رسیده، وجود لکه‌های سیاه یا قهوه ای بر روی پوست آن است و هر چه میزان لکه‌های سیاه یا قهوه ای موز بیشتر باشد اثر بهسازی و ایمنی آن بالاتر خواهد بود.

موز و سرماخوردگی , موز و سرماخوردگی کودک , موز و سرماخوردگی , رابطه موز و سرماخوردگی

موز و سرطان

تحقیقات متخصصین تغذیه ژاپنی، که موز یکی از میوه‌های پر مصرف در میان آنهاست، نشان می‌دهد که وجود ماده TNF در موز یک خاصیت ضد سرطانی محسوب می‌گردد و قدرت سیستم ایمنی بدن را افزایش می‌دهد. محققان بر این باورند که مصرف موز یک راه بسیار عالی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های تهدید کننده سیستم دفاعی بدن و به ویژه سرطان است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.